tisdag 2 juni 2009

En mycket lyckad dag !

Det var väldigt varmt och skönt när jag rastade Lukas i förmiddags. När vi återkommer från turen brukar han svalka magen och dricka i vår damm. Det gjorde han nu också men mycket mer frenetiskt än han brukar. Jag gick tillbaka och upptäcker då att han fått tag i en råkunge. Han släppte den och då tog den sig över dammen men Lukas efter och fick tag i den på andra sidan och då hade han fått simma en liten bit och det tycker han normalt inte om. Han leker med den som katter gör. Kastar upp den i luften, väntar på att den skall röra sig och låter den ta sig några steg bort för att sedan attackera igen. Till slut tyckte jag synd om ungen och dödade den. Sedan la jag den på gödselvagnen för att skulle låta den vara ifred. Som sagt det var varmt så jag bytte om till shorts och t-shirt innan jag fixade till jorden vid parkeringsplatsen. När det var klart klippte jag gräset och det tar styva 2h. Eftersom det är väldigt torrt blev jag väldigt smutsig eftersom man kör ute i jorden ibland, dessutom får man torrt gräs över sig så det blev en skön dusch när jag kom in.

Inga kommentarer: